لیزر جدید و کمک به درمان بیماریهای شبکیه مرتبط با دیابت

 دانشمندان انستیتو چشم Truhlsenاز دانشگاه Nebraskaبا استفاده از نوعی لیزر جدید توانستند درمان بهتری برای بیماریهای چشمی شبکیه ابداع کنند. این پیشرفت درلیزر می تواند از نابینایی بسیاری از بیماران جلوگیری کند.

دکترNguyenمی گوید: این لیزر جدید با نور زرد درحال حاضر تنها نوع لیزر کالیبره شده در امریکا است.

22 ژولای امسال اولین بیمار مبتلا به رتینوپاتی پرولیفراتیو دیابتی تحت درمان با این لیزر قرار گرفت. این بیماری مرحله ی حاد بیماری چشمی است که به علت بیماری دیابت حادث می شود. دکتر Diana Doمیگوید: این لیزر قابل دسترس ترین ابزار برش درجهان است. این ابزار به جراحان اجازه می دهد از تعداد نقاط زیادی ازلیزر درانواع الگوهای مختلف استفاده کنند ودر کل این نوع لیزر بسیار موثرتر از انواع قبلی است و بهره وری بالایی دارد، از سوی دیگر از سایر انواع قبلی لیزر ایمن تر است.

در لیزرهای قبلی تعداد الگوهایی که جراح می توانست نقاط لیزر را بتاباند و پالس ها محدود بود در حالیکه لیزر جدید این امکان را فراهم کرده است که با تنوع بیشتری لیزر تابانده شود و به نقاطی  که هدف قراردادن آنها مشکل بود امکان پرتاب لیزر ایجاد گردد.

 این لیزر برای درمان انواع مختلف و نادر بیماری چشمی مناسب است، از جمله انسداد ورید  شبکیه یا retinal vein occlusion، گلوکوم رگ جدید یا neovascular glaucoma  و اشک شبکیه یا retinal tearsعلاوه بر این با قابلیت برنامه ی میکروپالس وترکیب آن با سایر درمانها می توان از آن برای درمان ادم ماکولای دیابتی که شایع ترین علت نابینایی نسبی دربیماران  دیابتی است، استفاده نمود.

 دکتر Doمی گوید: با افزایش میزان ابتلا به دیابت ، تعداد بیشتری بیمار نیاز  به استفاده از این درمان جدید دارند، نام کامل این لیزر Supra Scan Multi-spot Laserاست که توسط شرکت Quantel Medicalدر فرانسه ساخته شده است.

منبع: www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130924090548.htm